czwartek, 25 maja 2017

Senior zdrowy i aktywny - Śląskie Senioralia w Gliwicach







Kocham swoją pracę i to co robię w życiu, jednak coraz częściej mam wrażenie, że jak przeprowadzę warsztaty, spotkam się z grupą seniorów i nie tylko, opublikuję na blogu artykuł mam więcej odbiorców niż po publikacji w czasopiśmie czy książce. Mam przekonanie, że to ma większy wpływ na otaczającą rzeczywistość, którą mogę zmieniać na lepsze.  Oczywiście jako naukowiec  nie neguję swojej pracy i misji. Wiele satysfakcji sprawiają mi badania, projekty naukowe ale jeszcze więcej kontakt z człowiekiem poprzez konkretne działanie, które przynosi zamierzone  efekty.

Ostatnie lata mojej pracy naukowej ale też i praktycznej działalności to zmierzanie w kierunku gerontologii, zdrowego starzenia, aktywizacji i aktywności ale też diagnozy potrzeb generacji, o której nieco mniej się mówi i stosunkowo mało w tym obszarze się robi - a mianowicie tzw. sandwich generation.

Na tegoroczne Senioralia, które rozpoczynają się 5 czerwca w Gliwicach postanowiłam, że wkład z mojej strony będzie nieco  inny… Będzie kropla nauki a cały wachlarz praktycznych doświadczeń, umiejętności ale też i wiedzy.



…bo nie samą nauką żyje naukowiec…

To prawda. Może kogoś zdziwić, że na Senioraliach robię warsztaty kulinarne i nie tylko…. Może ktoś się uśmiechnie, może zadrwi a może powie super? Pomyślałam, że  swoją wiedzę połączę z praktycznymi działaniami i  z hobby (nie jedynym zresztą) i zorganizuję dla seniorów coś ciekawego i inspirującego. Taką mam przynajmniej nadzieję. Muszę przyznać, że uwielbiam pracę w zespole stąd też do mojego projektu pozyskałam wspaniałe dziewczyny, które zawodowo dbają o zdrowie całej generacji i uwielbiają wyzwania, a do tego mają pasję, są to: Agnieszka Bratek, Sylwia Donnerstag, Paulina Hetwer, Lidia Starczewska z Poradni Dietetycznej „Dobry dietetyk”. Wspierać mnie będzie Śląska Rada ds. Seniorów, Uniwersytet III Wieku z Gliwic na czele z uroczą, mądrą i inteligentną seniorką, Panią Krystyną Jurczewską - Płońską, studenci z WEiNoE Uniwersytetu Śląskiego i oczywiście moje koleżanki i koledzy z Zakładu Pedagogiki Specjalnej.

Głównym organizatorem Senioraliów jest Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego na czele z Marszałkiem Wojciechem Saługą, który realizuje bardzo mądrą i konsekwentną politykę senioralną w województwie.




 Senioralia rozpoczynają się 5 czerwca br. w Gliwicach w godz. od  10.00 – 15.00. Program jest niezwykle ciekawy i bogaty. Nawet największy malkontent (takich wśród seniorów nie ma) będzie mógł znaleźć coś dla siebie. Będzie o zdrowiu, badaniach, aktywności, żywieniu. Będzie tematycznie, poważnie i z poczuciem humoru ale również merytorycznie.


Pośród bogactwa programu serdecznie zapraszam do namiotu gdzie będę miała możliwość przeprowadzić projekt a w nim:

- Smaki z dzieciństwa z nutą współczesności

- Krótka historia kanapki

- Moje śniadania do szkoły – relacje seniorów

- Co przygotuję dla wnuków?

- Poradnia Dietetyczna „Dobry dietetyk”:

  • „Odmień dietę przez przypadki” – projekt  w Wodzisławiu Śląskim;
  • „Zdrowe Gliwice” - projekt;
  • Suplementy w diecie Seniora - czy są niezbędne?
  • Nadwaga i otyłość;
  • Indywidualne porady dietetyczne i żywieniowe;
  • Analiza składu masy ciała;
  • Zbilansowana dieta i aktywność fizyczna.

















Spotkajmy się 5 czerwca w Gliwicach w Parku im. F. Chopina/Palmiarnia. To nie tylko wydarzenie dla Seniorów ale międzypokoleniowy projekt dla dzieci, młodzieży, rodziców i dziadków. Serdecznie zapraszam.



Sponsorem mojego projektu jest: KancelariaWalkowski i Kuczera – Adwokaci i Radcowie Prawni z siedzibą w Gliwicach  - za co serdecznie dziękuję.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz